دکتر مهدی فروغ درگذشت

دکتر مهدی فروغ درگذشت!

• جمعی از یاران و شاگردان دکتر مهدی فروغ، استاد فرهیخته و فرزانه ادبیات نمایشی و موسیقی شناسی، درگذشت وی را به اهل ادب و فرهنگ ایران تسلیت گفته اند ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه  ۲۹ مهر ۱٣٨۷ -  ۲۰ اکتبر ۲۰۰٨


همه کسانی که از سال های میانی دهه سی به این سو با تئاتر نوین ایرانی سر و کار دارند، خدمات پی گیر و پرارزش دکتر مهدی فروغ را در پاگرفتن و غنای فرهنگ تئاتری کشور ما به خاطر دارند و هر یک به گونه ای از حضور و تاًثیر پربار او بهره برده اند.
وی ابتدا اداره هنرهای دراماتیک و انجمن دوستداران تئاتر را در اداره هنرهای زیبای کشور تاًسیس کرد و چند سال بعد هنرکده هنرهای دراماتیک را بنیاد گذاشت. این مسئولیت ها او را از کار مداوم تحقیق و تاًلیف و ترجمه در زمینه های ادبیات و موسیقی ایرانی، موسیقی کلاسیک، همچنانکه نمایشنامه و ادبیات نمایشی جهان غرب باز نمی داشت.   
دکتر فروغ از جمله شخصیت هائی بود که فضیلت و دانش را با تقوی و پاکدامنی تواًمان دارند و شاگردانش هم از علم و آگاهی او می آموختند و هم از خلق و خو و دلبستگی اش به ارزش های انسانی.
ما دوستداران و علاقمندان و شاگردان قدیمی دکتر مهدی فروغ، که در پاریس یا حومه آن اقامت داریم، درگذشت او را به اهل ادب و فرهنگ میهنمان، همچنانکه به خویشان و نزدیکان او، بویژه به فرزند ارجمند ایشان، استاد موسیقیدان علی فروغ، تسلیت می گوئیم.

هومن آذرکلاه - پرویز احمدی نژاد - بهمن امینی - سام بدری - علی بدری - عزیز الله بهادری - حمید جاودان - محمّد جلالی (سحر) - بهی جنتّی عطائی - مریم خاکی پور - حمید دانشور - رضا دانشور - فریبرز دفتری - ابراهیم دینا - صدرالدین زاهد - بهروز شاه محمّدلو - کاظم شهریاری - حسین طاهری دوست - شاهرخ مشگین قلم - عباس معیری - فتنه مقدّم - ابراهیم مکّی - منوچهر نامور آزاد - شکوه نجم آبادی - محسن یلفانی

| (نظر دهيد) 1 نظرداده شده

1 نظر

یادش گرامی باد
و تشکر از شما که این مطلب را نوشتید. متاسفانه اسم ایشان را قبلا نشنیده بودم. در بیشتر دنیا یک نفر که کاری کوچک فرهنگی یا هنری و ادبی بکند برای کمک بوی و یا شناساندن کارهایش تمام نشریات و رادیو تلویزیون بسیج می شوند که کار بسیار زیبایی است
اما در مملکت مان خیلی از مردم از وجود چهره های هنری و ادبی که سرمایه های کشورمان هستند تنها زمانی آگاه می شوند که فوت می کنند.

در مورد اين مطلب نظر دهيد

آرشيو